• YON-KA PARIS, DE ONTDEKKING VAN EEN MERK


    Yon-Ka, een merk om te ontdekken. Of het prachtige verhaal van twee lettergrepen die met elkaar verbonden zijn…

  • GESCHIEDENIS VAN EEN NAAM

    YON, de rivier met het stromende water ; KA, het deel van de eeuwigheid ...

    01

    Tussen deze twee lettergrepen die elkaar toespreken en elkaar beantwoorden, ontspint zich een mooie geschiedenis:

    • YON, de rivier met het stromende en zuiverende water en in fonetische vorm, ion, energiedeeltje,
    • KA, in het Egypte van de farao's het deel van eeuwigheid dat aanwezig is in elk wezen
    • Yon en Ka brengen samen wat ver uit elkaar lijkt te liggen: kennis en mysterie, wetenschap en natuur, beweging en rust, schaduw en licht.
    • En wanneer deze twee lettergrepen zich verenigen, ontstaat het merk en wordt dit het symbool van permanente regeneratie, van hervonden harmonie, van verzoening van lichaam en geest.
  • FILOSOFIE EN WAARDEN

    De Quintessence van de fyto-aromatische verzorging.

    02

    ONZE FILOSOFIE

    De Quintessence van de fyto-aromatische verzorging

    De 5 pijlers van het merk die de huid weer haar natuurlijke middelen geven om elke leeftijd haar evenwicht en vitale energie te hervinden.

    • De Natuur en haar onuitputtelijke voorraad van werkzame bestanddelen,
    • De Wetenschap, om de geheimen van de natuur te doorgronden en het bewijs te leveren van haar belang en rijkdommen,
    • De Doeltreffendheid en het zichtbare resultaat, het engagement dat Yon-Ka al meer dan 50 jaar heeft om tegemoet te komen aan de behoeften van de meest veeleisende huidtypes,
    • De Expertise van bekwame handen; deze expertise is gebaseerd op het bieden van een holistische en gepersonaliseerde behandeling, op strikte protocollen en op de kennis van bekwame professionals,
    • Het Welzijn, om eenieder een unieke ervaring te laten beleven, een reis in het land van de geuren waar elke aromatische verneveling een bron van harmonie is.

     

    ONZE WAARDEN

    Passie en ethiek, authenticiteit en transparantie

    “Onze kernwaarden: de passie voor planten, de bescheidenheid van de onderzoeker, het respect voor de natuur, de kunst en de expertise van het gebaar voor een authentieke schoonheid in  harmonie en welzijn op elke leeftijd” - Françoise en Catherine Mühlethaler -

    Een credo dat al sinds 1954 bestaat en is gebaseerd op diepe overtuigingen en luisteren naar en respect voor onze klanten - professionals en consumenten - en een grondige kennis van de behoeften van de huid.

     

  • ONZE GESCHIEDENIS

    Een familiegeschiedenis en een 100% Frans merk

    03

    Een 100% Frans merk dat in 1954 werd opgericht door Laboratoires Multaler, pioniers op het gebied van aromatherapie

    • verzorgingsproducten voor het gelaat, het lichaam en voor tijdens het zonnen, zowel voor dames als voor heren, gecreëerd door een familie met passie voor planten, meer informatie
    • pioniers op het gebied van aromatherapie - therapie op basis van essentiële oliën, fytotherapie - therapie op basis van planten, gemmotherapie – therapie op basis van knoppen – toegepast in de huidverzorging,
    • ontdekkers van een schoonheidsgeheim met buitengewone krachten: een exclusieve formule waarin 5 belangrijke essentiële oliën worden gecombineerd, de "Quintessence Yon-Ka", het DNA van het merk

    Van 1954 tot 1967, van passie naar creatie

    Cécile, Ernst en Charles Muhlethaler, pioniers op het gebied van aromatherapie en fytotherapie, hebben een passie voor planten. In 1954 richten zij Laboratoires Multaler op, beschikkend over een rijke en eeuwenoude kennis die zij in die tijd delen met enkele wetenschappers, chemici en artsen.

    Essentiële oliën
    In eerste instantie zijn zij geïnteresseerd in het subtiele aroma van de plant, haar essentiële olie boordevol zonne-energie. Zij proberen deze oliën en de talloze desinfecterende, helende en psychotrope vermogens uit op henzelf en op hun naasten.Door hun onderzoek komen zij tot een belangrijke ontdekking: de “Quintessence”, een unieke combinatie van 5 essentiële oliën uit het mediterrane bekken die de spil wordt van hun toekomstige gamma van verzorgingsproducten.

     


    Les huiles essentielles

    Extracten van planten en vruchten
    Maar waarom zou men zich beperken tot essentiële oliën,wanneer planten zo veel andere bestanddelen bevatten die al duizenden jaren bekend zijn?
    Ze breiden hun onderzoek uit en combineren essentiële oliën en extracten van grond- en waterplanten. Nieuwe synergieën Deze combinaties worden aan milks, crèmes en massageoliën toegevoegd, waarna de producten worden getest door artsen, kinesisten en estheticiennes. En dan komt het succes: de professionals zijn overtuigd en onder de indruk van de doeltreffendheid van de producten, van de kracht van de harmoniserende aroma's, van het onmiddellijk zichtbare resultaat na de behandeling en van de beleving van de cliënten. Cliënten brengen deze beleving als volgt onder woorden “na de behandeling voel ik mijn huid ademen; ik voel me goed en dat is te zien”.
    Deze producten zijn vanaf dat moment verkrijgbaar onder het merk YON-KA, een naam die mysteries en symbolen oproept

     

    Van 1968 tot nu, van ambacht tot industrie

    Françoise et Catherine Muhlethaler

    Met dezelfde passie, dezelfde overtuigingen en een grote wetenschappelijke nauwkeurigheid nemen Françoise en Catherine Muhlethaler, dochters en nichtjes van de oprichters, respectievelijk biochemicus en estheticienne, de leiding van het 100% Franse familiebedrijf.
    Zij geven het familiebedrijf een internationale dimensie en openen 3 dochterondernemingen in het buitenland. De eerste in de VS in 1987, de volgende in Groot-Brittannië en de derde in Zwitserland in de jaren 2000.


    Dimension internationale


    Zij rusten het bedrijf steeds meer uit met de beste industriële apparatuur, met als resultaat een productie volgens de GPP-normen (Goede Productiepraktijken) en in gefilterde lucht.
    Zij richten intern de afdelingen Onderzoek en Ontwikkeling, Kwaliteit en Toepassingen op, met een team van een apotheker, chemisch ingenieurs, een doctor in de biologie, bacteriologen en estheticiennes voor een perfecte kennis van elk geproduceerd product en een objectieve meting van zijn doeltreffendheid.
    De firma is gevestigd in de regio Parijs en heeft een oppervlakte van 8000 m2. De firma Yon-Ka formuleert, produceert, controleert en distribueert haar fyto-aromatische producten in meer dan 50 landen en 5000 wellnessinstituten.

    Laboratoires Multaler site Argenteuil